Er du Bora Boras nye bestyrelsesmedlem?

Bora Bora leder efter to bestyrelsesmedlemmer, som kan indtræde i bestyrelsen per november 2025. Søg vores open call, hvis du har lyst til at bidrage til Bora Boras drift og udvikling.

De primære kompetencer, som Bora Boras bestyrelse ønsker, er:

  • Økonomi, forstået som indsigten i drift og udvikling af en kulturinstitution fra et økonomisk perspektiv
  • Scenekunst, forstået som udøvende kunstnere inden for dans og koreografi lokalt og internationalt
  • Herudover ønsker bestyrelsen gerne at se kandidater med
    • Politisk indsigt, særligt lokalt
    • Netværk, særligt lokalt

Posten er ulønnet, og bestyrelsesmøderne vil foregå fysisk i Aarhus, hvor der forventes fysisk tilstedeværelse. Bestyrelsen håber på et mangfoldigt ansøgerfelt og opfordrer alle, der matcher en af de ovenstående kompetencer til at søge. 

Hvis du ser dig selv bidrage til Bora Boras udvikling og drift, så søg via link til open call. Ansøgerne til open call vurderes af et nomineringsudvalg, der indstiller nye medlemmer til endelig beslutning af bestyrelsen.  

Nomineringsudvalget består af Merete Andersen (forperson), Karsten Nisbeth (medarbejderrepræsentant), Signe Sandvej (ekstern scenekunstfaglig deltager) og Lene Øster (Aarhus Kommunes repræsentant)

 

Søg open call HER

 

Tidsplan

10.6                 Opslag af open call

1.8                   Deadline for open call

Medio august   Udvælgelsesmøde for nomineringsudvalget

Primo september  Bestyrelsesmøde med valg af kandidater. Kandidaterne får svar straks herefter.

November Første bestyrelsesmøde med de nye medlemmer

 

Om Bora Bora

Bora Bora er et internationalt center for dans med fire aktivitetsområder: Scene, produktionshus, residency center og festivalarrangør. Bora Bora har huskoreografaftaler med fire lokale kompagnier og afvikler årligt 15-20 produktioner, 10 residencies og mindst en festival.

Bora Bora er et lille storbyteater med en driftsaftale med Aarhus Kommune og staten. Derudover består indtægterne af billetsalg, udleje samt erhvervs- og gruppesalg. Derudover modtager institutionen bidrag fra en række fonde og puljer til kunstneriske aktiviteter og projekter.

Teatret ledes af en bestyrelse, som har det overordnede ledelsesmæssige, økonomiske, administrative og kunstneriske ansvar. Bestyrelsen er en arbejdende bestyrelse, og alle bestyrelsesmedlemmer skal være i stand til at bistå med opgaver i forhold til Bora Boras drift og udvikling.  Bestyrelsen holder seks årlige møder. 

Bestyrelsen består af op til 7 medlemmer, og bestyrelsen sammensættes på baggrund af følgende kompetencer: Bestyrelses- og ledelseserfaring, scenekunstfaglighed, økonomiske, juridiske samt forretningsmæssige og kommercielle kompetencer inden for det kulturelle område. Bestyrelsen skal samlet være mangfoldigt sammensat, og ét køn må ikke fylde mere end 3 af bestyrelsens eksterne pladser.

Bestyrelsesmedlemmerne udpeges i op til en 4-årig periode, og det tilstræbes at medlemmerne udpeges løbende, så der sikres en kontinuitet i bestyrelsens arbejde. Bestyrelsen konstituerer sig årligt med forperson og næstforperson, ligesom nomineringsudvalget løbende indstiller nye bestyrelsesmedlemmer, herunder hvis der er forfald fra valgte bestyrelsesmedlemmer. Konstitueringen sker ved det første ordinære bestyrelsesmøde i kalenderåret. Medlemmer kan maksimalt sidde i bestyrelsen i 8 år.

 

Fra november er de eksisterende medlemmer af bestyrelsen:

  • Forperson: Merete Andersen / partner og advokat ved Hulgaard Advokater
  • Næstforperson: Naja Kilden /udlejningschef i Kilden og Hindby 
  • Bestyrelsesmedlem: Peter Boenisch / professor på Dramaturgi, Aarhus Universitet
  • Bestyrelsesmedlem: Jeanette Kusk / Fundraisingansvarlig på ARoS
  • Medarbejderrepræsentant: Karsten Nisbeth / teknisk chef hos Bora Bora

 

Hvis du har spørgsmål, så kontakt forperson Merete Andersen på tlf. 2974 7104 eller ma@hulgaardadvokater.dk